Blog

Kako je Internet pobijedio TV?

Istraživanje agencije IPSOS i medijskog brenda 24 sata koje je ovih dana predstavljeno javnosti po prvi puta je postavilo Internet iznad TV-a, kada govorimo o stanju medija u Hrvatskoj.

Što to zapravo znači? Jesu li podaci nategnuti? Zašto je tome tako? U kojem smjeru idemo? Neka su od pitanja koja padaju na um čitajući elemente ovog istraživanja. U ovim vremenima brzih promjena, mjenjaju se ljudi i čitava društva i nacije, a jednim većim dijelom i zahvaljujući tehnološkom razvoju. Pa evo i nekih brojki iz spomenute ankete koje zorno dočaravaju u kakvom dobu radimo i živimo:

  • 61% Hrvata koristi Internet kao glavni izvor informacije, dok samo 29% koristi samo TV u istu svrhu
  • 66% Hrvata na Intrnetu nalazi informacije koje drugdje ne mogu naći, dok samo 20% to isto govori za TV
  • 45% ispitanika provodi više od 4 sata surfajući, a gledanju televizije više od 4 sata na dan posvećuje se samo 10% ispitanika tijekom radnog dana
  • 89% Hrvata će surfati u prijepodnevnim satima, a samo 36% će gledati televiziju
  • Poruke poslane putem interneta potaknut će gotovo 51% korisnika na formiraje općeg dojma o brendu, a samo 30% taj dojam steći će gledajući promotivne sadržaje na televiziji

Kada gore navedene brojeve usporedimo sa realnom stvarnosti nije teško zaključiti da je teza iz naslova istinita. Sve više ljudi posjeduje osobna računala, a tržište smartphonea raste rekordnim stopama. Samo ove godine 2,5 milijarde (da, dobro ste pročitali) novih smartphonea će dobiti svog vlasnika, a svi oni imaju instaliran neki od internet preglednika. Tržište naprosto buja! Najveći broj korisnika surfa preko dana i na radnom vremenu, dok im TV progam većini nije dostupan. Izbor sadržaja koji ima internet korisnik, stvara daleko komforniju situaciju u korist interneta. Iako IPTV raste, koji daje prostor razvoju televizije (s naglaskom na IP koji je ipak dio internet svijeta), još uvijek nije u širim masama zaživio liberalniji način konzumacije TV sadržaja.

Dodatno, internet je još uvijek egzotičan (možda se može usporediti s razvojem TV scene 70-tih) i svakodnevno oduševljava mogućnostima novih servisa, aplikacija pa i samih uređaja. Mladi se zasigurno više vesele novom pametnom telefonu koji postaje dijelom njih. S druge strane brojni su telefoni nove generacije skuplje od novog TV prijemnika. TV očito više nije in. 

Nekoliko večernjih sati još uvijek drži TV na životu, samo je pitanje do kada. Primetime je sve relativniji pojam, a cijena produkcije TV sadržaja puno veća.

S aspekta oglašivačke industrije internet već niz godina na razvijenim tržištima ima primat i visoke stope rasta. Naše tržište, u svom faznom pomaku u odnosu na zapadne uzore danas dohvaća vrijednosti koje su tamo bilježene prije 2-3 godine. Internet je dakako pobjednik ove utrke jer ima puno prednosti na svojoj strani, od veće dostupnosti, mogućnosti targetiranja i manje cijene produkcije. Oglašivači ga vole jer je mjerljiv, konkretan i dobrog odnosa uloga i povrata (ROI).

Internet je davno prestao biti mjesto na kojem se okupljaju razni geekovi koji govore čudnim jezikom. Danas je on dio života većine ljudi. Gotovo da niti ne poznajem ljude koji nisu na internetu. Možda je problem u meni? ;)

Istraživanje  je provela je agencija Ipsos na reprezentativnom uzorku od 800 ispitanika od 10. do 20. ožujka 2016. kombinacijom online upitnika na članovima Ipsosova online panela i osobnim intervjuima u kućanstvu.

Fotke su uradak IPSOS i 24 sata, a posuđene sa: 24sata




Objavi članak na društvenim mrežama


Budi mudar - lajkaj nas ;)


Ured

  • Adresa: Franje Krežme 14, 31000 Osijek

  • Email: info@slink.hr

  • MBO: 92312586 MIBPG: 272930
  • OIB: 52073490801

  • Broj računa: 2407000-1100412970
  • kod OTP banka d.d.
  • SWIFT: OTPVHR2X
  • IBAN: HR3224070001100412970

Radno vrijeme

  • Ponedjeljak - Petak : 08h - 16h